Поиск по этому блогу

Тэст (назоўнік як часціна мовы)


Тэст (назоўнік як часціна мовы)

Казка

Прыйшоў кот Паласацік да сабакі Жучка ў госці, прывітаўся, як заведзена:
-- Добры дзень, Жучок!
А Жучок у адказ:
-- Добры дзень, прадмет.
Пачуўшы гэткае, Паласацік закруціў доўгім паласатым хвастом, зубкі выскаліў.
-- Не крыўдуй, -- вырашыў супакоіць яго Жучок. -- Ты прадмет, бо ты назоўнік.
Нахмурыўся Паласацік, глядзіць на Жучка, як на мыш.
А Жучок далей тлумачыць як нічога ніякага:
-- Назоўнік -- самастойная часціна мовы, якая змяняецца па склонах і ліках.
-- Ну і што? -- Паласацік топчацца ў парозе, а далей не праходзіць.
-- Назоўнік мае род: мужчынскі, жаночы і ніякі.
-- Ну і што?
-- Назоўнік абазначае прадмет. У граматыцы прадметам з'яўляецца не толькі канкрэтны прадмет (стол, напрыклад), але і асоба чалавека, і з'явы прыроды, і назвы дзеяння, і назвы прыметы, і назвы жывых істот. Зразумеў? -- прагаварыў Жучок.
-- Зразумеў, але ты мяне больш не называй прадметам. Тата і мама мяне заўсёды называюць Паласацікам, бо я паласаты, як тыгр. Зразумеў? -- сказаў коцік.
Жучок апусціў галаву і ціха прамовіў:
-- Зразумеў.

А
Назавіце  назоўнікі, якія абазначаюць:
1) назвы розных прадметаў;
2) назвы з'яў прыроды;
3) назвы асоб;
4) назвы дзеянняў.

а) хмара, дождж;
б) настаўнік, капітан;
в) аловак, стол;
г) радасць, смех;
д) бег, трэніроўка.
Б
Назавіце словазлучэнні з галоўным словам назоўнікам.
1) Лёгкія хмаркі.
2) Прытаілася ў лесе.
3) Навальнічная хмара.
Адказы.
А-1 в, 2 а, 3 б, 4 д.
Б-1, 2.
Для даведкі. Радасць, смех – назоўнікі, якія абазначаюць пачуцці і адчуванні.

Каб падрыхтавацца да тэмы “Назоўнік як часціна мовы”, вам трэба навучыцца даваць адказ на змешчанае ніжэй заданне.
Раскажыце пра назоўнік як часціну мовы (агульнае значэнне, марфалагічныя прыметы, сінтаксічную ролю).