Поиск по этому блогу

Праверце сваю логіку і інтуіцыю. “Белакрылая птушка-2”

 

Праверце сваю логіку і інтуіцыю. “Белакрылая птушка-2”

 

Логіка – уменне разважаць і рабіць вывады.

Сінонімы да слова “інтуіцыя”: чуццё, прадбачлівасць, здагадка.

 

У мінскім выдавецтве “Беларусь” выйшла мая кніга “Белакрылая птушка”, у якой змешчаны дзве аповесці і вершы.

 

1. Урывак з аповесці “Белакрылая птушка”.

Ціха стала ў кватэры. Быццам не было Вовіка, быццам здалося, што ён быў.

“Крыху расслабілася з ім, урокі з галавы прагнала”, -- падумала Галя і паглядзела ў акно.

Вовік ужо выйшаў з пад’езда і па дарожцы, укладзенай шэрай пліткай, таропка накіраваўся на вуліцу.

-- Вунь як паляцеў! Аж пяты заблішчалі! Няхай ляціць! А я тым часам у магазін схаджу,  прадуктаў сабе куплю, – прамовіла дзяўчынка і, дастаўшы з сумкі кашалёк, адчыніла яго.

Пуста ў кашальку, аніводнай манеткі ў ім.

Галя адчула, як задрыжэлі і падкасіліся ногі. Яна апусцілася на крэсла.

Што ж выходзіць? Вовік забраў, выграб з кашалька  ўсе грошы, якія бацька і маці пакінулі ёй. Пусціла ў кватэру, даверылася яму.

Гэты ўрывак узяты з раздзела:

а) “Зноў Вовік”;

б) “Званок у міліцыю”.

З двух варыянтаў выберыце патрэбны.

 

2. Урывак з аповесці “Белакрылая птушка”.

 “Мой бацька чалавек з двайным дном, як і я, відаць…” – праносіцца ў Вовіка ў галаве.

-- Цяжка думаць пра адно і тое ж… Адчуваеш? – непакоіць голас Галі.

Вовікава рука міжволі пацягнулася да кішэні, у якой нядаўна ляжалі, пяклі яго Галіны грошы.

Чаму лёс чалавека так залежыць ад грошай, іншы раз ад самай мізэрнай сумы? Чаму яны маюць такую вялізную сілу?

-- Думкі самі сабою пераскокваюць на другую тэму, на трэцюю!

-- Пераскочылі, -- паведаміў хлопец з далёкай вёсачкі.

-- Думай пра клён. Не давай думкам “саскочыць”.

Як іх утрымаць, калі гэтыя грошы лезуць у галаву?! Жывучы ў горадзе, нават на дарогу сабе не зарабіў…

-- Пра што думаеш, Вовік? – хочацца ведаць Галі.

-- Пра грошы, якія ў цябе ўкраў.

Гэты ўрывак узяты з раздзела:

а) “Розныя думкі”;

б) “Песня пра рэчаньку”.

З двух варыянтаў выберыце патрэбны.

 

3. Урывак з аповесці “Белакрылая птушка”.

У кватэру зайшоў чарнавалосы лейтэнант.

Галя міжволі залюбавалася ім. “Стройны, як малады топаль”, -- чамусьці менавіта такое параўнанне з’явілася ў яе галаве.

-- Добры дзень, Галіна Іванаўна, -- як з дарослай, прывітаўся з дзяўчынкай участковы.

-- Хацелася б, каб быў добры, -- адказала Галя, а сама непрыкметна зірнула на шафу. Ці вытрывае, ці выседзіць там спакойна Вовік? Во будзе, калі раптам чхне ці кашляне!

Тарасевіч прабег вачыма па пакоі і пачаў здалёку, як вопытны рыбалоў, які ведае, як злавіць шчупачка на жыўца:

-- Значыць, бацькі вас адну дома пакінулі?

-- Нібы былінку ў полі, таварыш Тарасевіч, -- прагаварыла Галя і гарэзліва ўсміхнулася. Няхай ведае малады лейтэнант, што падабаецца ён ёй. Няхай паселіцца ў яго душы надзея.

Тарасевіч прайшоўся па пакоі і прамовіў строга, як начальнік:

-- Па нашых звестках, у горадзе з’явіўся небяспечны злачынца…

Гэты ўрывак узяты з раздзела:

а) “Танец з лейтэнантам Тарасевічам”;

б) “І ў шафу страх загоніць”.

З двух варыянтаў выберыце патрэбны.

 

Адказы (выкарыстоўвайце толькі для кантролю; словы напісаны наадварот). 1. Юыцілім у конавз. 2. Ікмуд  яынзор. 3. Мачівесарат матнанэтйел з ценат.

 

Якімовіч, А. М. Белакрылая птушка : аповесці, вершы / Аляксей Якімовіч. – Мінск : Беларусь, 2021. – 199 с.